Contributie

De contributie
Voor alle speltakken bedraagt de contributie € 10,00 per maand, dat is € 60,- per half jaar. Wij proberen het bedrag zo laag mogelijk te houden om Scouting voor iedereen toegankelijk te houden. Scouting hoort nog steeds tot de goedkoopste vormen van vrijetijdsbesteding. De betaling van de contributie gaat in zodra de kennismakingsperiode van 4 tot 6 weken is verstreken. Bij de eerste contributie worden nog wel de kosten van de groepsdas en naambandjes extra in rekening gebracht.

Kampen en bijzondere activiteiten
De kosten van kampen zijn niet bij de contributie inbegrepen. Ook voor sommige andere activiteiten wordt in een enkel geval een eigen bijdrage gevraagd, al proberen we dat zoveel mogelijk te beperken. Meestal gaat het dan om grotere activiteiten, waarvoor je je apart kunt opgeven. Bijvoorbeeld de gorillatocht of een voorjaarshike. Voor kampen kun je je altijd apart inschrijven. De kosten variëren per speltak en zijn afhankelijk van de duur van de activiteit en de locatie waar deze plaatsvindt. Een zomerkamp van twee weken in Zwitserland kost natuurlijk meer dan een weekendkampje in ons eigen clubgebouw. De kosten van een kamp worden door de speltakleiding bepaald en geïnd.

Automatische incasso
De contributie wordt via automatische incasso geïnd. De incasso vindt 2 keer per jaar plaats. Rond 2 januari wordt de contributie voor de 1e helft van het jaar geïnd en rond 2 juli gebeurt dat voor de 2e helft van het jaar. Bij de eerste contributie van nieuwe leden kan deze termijn afwijken, afhankelijk vanaf de maand dat deze ingaat. De automatische incasso vervalt automatisch als het lidmaatschap wordt opgezegd. Het formulier ‘machtiging automatische incasso’ ontvang je na inschrijving van de penningmeester. Vul op het machtigingsformulier het lidnummer in. Dit nummer staat op de bevestiging van inschrijving en is ook te vinden in ScoutsOnline. Bij meerdere leden uit 1 gezin moet per lid een machtiging worden ingevuld.

Opzegging lidmaatschap en contributie
Opzegging van het lidmaatschap moet schriftelijk bij het secretariaat worden gedaan. Een opzegging per e-mail (via secretaris@nannezwiep.nl) geldt pas vanaf het moment dat je een ontvangstbevestiging hebt gekregen. Normaal gesproken krijg je die per omgaande. Wij stellen het op prijs als je bij opzegging zelf ook even de eigen speltakleiding informeert!